لوگو آموزشگاه رشدینو
0
دهکده آموزشی رشدینو

ویژگی های یک نرم افزار حسابداری خوب

ویژگی های یک نرم افزار حسابداری خوب

حسابداران برای ارائه خدمات مالی و حسابداری به کارفرمایان به طور همزمان از چندین نرم افزار حسابداری برای تحلیل داده استفاده می کنند.

استفاده از نرم افزار حسابداری با ویژگی و امکانات خوب، میزان سرعت در ثبت اسناد را افزایش می دهد و در عین حال میزان خطا را کاهش می دهد. امکانات کاربردی این نرم افزار ها باعث شده که حسابدارن بتواند با دقت بیشتری به تحلیل صورت های مالی بپردازند و در واقع دانش و علم حسابداری بعد از استفاده از این نرم افزار ها وارد عصر جدیدی شده است.

در این مقاله سعی کردیم که چند مورد از  ویژگی های یک نرم افزار حسابداری خوب را به اختصار توضیح دهیم.

1 . ارائه یک گزارش مالی کامل و دقیق 

جز اصلی ویژگی یک نرم افزار خوب برای مدیران و حسابرسان مهم است . ارائه یک گزارش مالی کامل و دقیق می باشد.
که این ویژگی به شما در برنامه ریزی و رسیدن به اهدافتان کمک می کند . و این نرم افزار حسابداری باید گزارش قانونی مورد نیاز سازمان را نیز ارائه دهد گزارش هایی مثل گزارش های مالیات بر ارزش افزوده، مالیات حقوق کارکنان، گزارش خرید و فروش فصلی و از این قبیل گزارش ها.

 

2 . رابط کاربردی و ساده نرم افزار حسابداری 

رابط کاربری خوب یک نرم افزار کمک زیادی در یادگیری و استفاده از آن نرم افزار دارد.زمانی که نرم افزار حسابداری با محیط گرافیکی ساده و قوی و کاربر پسند باشد، قابلیت کار را برای حسابدار راحت تر خواهد کرد

 

3 . داشتن قابلیت ارتقا و به روز رسانی نرم افزار حسابداری 

برای در امان ماندن از مشکلات احتمالی و  برای هماهنگ بودن با تغییرات قوانین مالیاتی، الگو حسابداری، باید نرم افزار را به روز رسانی کرد. تا همیشه آخرین تغییرات و امکانات نرم افزار را در اختیار داشته باشیم.

4 . تناسب با نوع کسب و کارها و نیاز های کاربر 

یک نرم افزار حسابداری خوب باید متناسب با نیازهای کسب و کارتان باشد و محیط نرم افزار باید انعطاف پذیر و پویا باشد، یعنی سیستم حسابداری باید متناسب با نیازهای کاربر و نوع کسب و کار و نیازهای حسابداری تنظیم شود.

 

5. پشتیبانی و خدمات پس از فروش با کیفیت 

شما باید اطمینان داشته باشید که ارائه دهنده نرم افزار حسابداری خدمات و پشتیبانی پس از فروش خوبی را به شما ارائه می دهد تا در صورت بروز مشکل بتوانید آن را به راحتی و در زمان کوتاه رفع نمایید

 

6 . سرعت خوب 

یک سیستم حسابداری با در نظر گرفتن کاربران امکان ورود و سریع داده ها را فراهم می کند . پس باید پس از ثبت کردن معاملات به سرعت اطلاعات را تولید کند و به صورت خودکار گزارش دهد .

 

7 . سازگار با قوانین مالیاتی کشور 

سیاست های مالیاتی در اکثر موارد در حال تغییر هستند و در نتیجه معادلات حسابداری را تحت تاثیر قرار می دهند سازگاری با قوانین مالیاتی یکی از ویژگی های خوب نرم افزارحسابداری است . 

 

8. قیمت خرید خوب نرم افزار حسابداری 

هزینه ای که ما برای خرید نرم افزارهای حسابداری می پردازیم در واقع فقط برای یک نرم افزار نیست بلکه تمام هزینه های مالی آینده سازمان را در تحت تاثیر قرار می دهد، چون باید امکانات مناسبی برای تحلیل و بررسی داده ها داشته باشد.در واقع نرم افزاری که قابلیت گزارش دهی نداشته باشد،

توانایی تحلیل را از حسابدار شما می گیرد و تسلط و بررسی آن دشوار و زمانبر است در عین حال کیفیت پشتیبانی فنی آن ضعیف است.

 

9 . تضمین امنیت بالا نرم افزار حسابداری 

مهم ترین اطلاعات موجود در یک سازمان اطلاعات مالی آن است که عدم ثبت کردن این اطلاعات یا گم شدن آن ها می تواند تاثیرات بدی را در یک سازمان به جا بگذارد در نتیجه این امر مهم ترین ویژگی یک نرم افزار حسابداری مالی است.

ما در دهکده آموزشی رشدینو با تدریس نرم افزارهای حسابداری سعی بر این داریم تا کارجویانی که علاقه به رشته حسابداری دارند را با تخصص بیشتری وارد بازار کار حسابداری در رشت کنیم.
کارجویان با آموزش نرم افزار حسابداری هلو که بازار کار بسیار گسترده و وسیعی دارد می توانند بسیار راحت وارد کار شوند و با آموزش نرم افزار سپیدار در دهکده آموزشی رشدینو میتوانند در زمینه حسابداری می توانند ارتقاء شغلی پیدا کنند.

نرم افزار های حسابداری مختلفی وجود دارد که هر کدوم ویژگی های خاص خود را دارند اما اکثر نرم افزارهای حسابداری در زمینه اصول و مبانی حسابداری و گزارش گیری ها مشابه هستند و علاقمندان به یادگیری نرم افزار حسابداری می توانند با یادگیری یک نرم افزار حسابداری و داشتن دانش حسابداری به اغلب مواردی که در سایر نرم افزارهای حسابداری وجود دارد مسلط باشد.

 

  ()

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دوره های آموزشی مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره صفحه اصلی

برای هدر

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.